Is er al een (bij)naam voor de nieuwe digitale 'flitspalen'? Ze flitsen immers niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Nee, daar is nog geen betere benaming voor gevonden. Het zijn digitale snelheidscontrolepalen met infrarood, maar dat is een erg lang en moeilijk uit te spreken woord. Dus vermoedelijk blijven ze gewoon flitspalen heten. Vergelijk het maar eens met andere gebruiksvoorwerpen die gemoderniseerd zijn: je noemt telefoneren in het gewone taalgebruik nog altijd 'bellen', en als je het verkeerde nummer hebt ingedrukt zeg je vaak nog: "sorry, verkeerde nummer 'gedraaid'. Toch begrijpt iedereen wat je bedoelt. Zo zal het met de nieuwe palen ook zijn.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de telefoon kan nog een stap terug worden gezet, verkeerd verbonden. Toen vroeger nog een centrale was wat je handmatig met een snoertje ging doorverbinden met de persoon die je eigenlijk wil spreken. Ook dat kon fout gaan dus, verkeerd verbonden. Off topic maar een leuk wetenswaardigheidje, en een reactie maar geen antwoord.

Andere antwoorden (2)

Voor zover als ik weet, is dat niet het geval..maar ik wil hier wèl een nieuwe naam lanceren.

Wat zou je denken van: SSP..dat is de afkorting van: Stiekeme Smeris Paal of..

Een AH..is Achterbakse Hufter of gewoon..Straatrover

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
PVDO.....Pokkedingen Van De Overheid